Askmolnet

Kom igen börjar det att försvinna nu? Vad är detta? Jag vill behålla det kvar tills jag ska ut och resa, vilket jag inte har nåt plannerat. Men det är nämligen så att jag har en teori om att askmolnet har gett bra väder. För solen har skinnt hela tiden som molnet har varit uppe.

 Så idag tänkte jag att det skulle vara slut på min tjocka jacka och i stället övergå till en tunnare dock inte regntålig jacka som man inte behöver svettas ihjäl i. Så jag går ut på gatan känner att det är kallt och sen inser jag att hel*te det haglar. Dessutom börjar det hagla mer ju närmare busshålplatsen jag kommer. När bussen äntligen kom på bussen börjar jag leta efter mitt paraply i väskan men fanns det något nej. Skit också.

Dock var bussen så seg idag att det hade slutat att hagla när jag skulle gå av.

Men själv klart droppar det små fina droppar på mig när jag ska från skolan till bussen.

Jag vill ha tillbaka det tjocka molntäcket, NU! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0