Skuldfri

Stod och väntade på bussen förrut idag och tanten som står  brevid mig säger:
Har du några skulder?
Jag fattar först inte riktigt vad hon säger då jag tänkte att hon ville ha nåt till bussen, så jag svarar lite frågande:
Skulder?
Ja skulder, svarar tanten.
Ehh nej det har jag inte. (Jag bor ju hemma och det är rätt så skuldfritt)
Det var tur för riksbanken höjde räntan idag.

Sedan följer lite nickande och leenden om att det inte är bra att låna för mycket pengar utan det är bättre att spara.

Sen glider det iväg lite. Tanten vill nämnligen berätta om sitt unga liv.
När jag var i din ålder (undra vilken ålder jag hade enligt henne med tanke på lånen) eller lite yngre så köpte jag en krokodil skinns väska och den var så fin. Den kostade 60 kronor och det var mycket pengar på den tidenmen varje månade gick jag och betalade av 5 kronor och sen var den min.

Det hela avslutas ungefär med att ja det är ju bästa att spara innan man köper, så tänk på det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0