Det var nära ögat

Jag är lite allmänt borta för tillfället. Står utanför klassrummet och väntar på att lektionen skall börja, när jag får ett infall att kolla i min kalender, ni vet för att låtsas vara lite viktig. När jag inser att jag skulle ha redovisning inför klassen idag och jag har inte förberett nåt. Jag visste vad jag skulle prata om men inget mer, så hjärnan går i hög varv. Okej jag kommer inte hinna förbereda mig på de två minuterna som är kvar innan lektionen börjar, så frågan är vilken ursäkt jag ska dra till med. Jag kommer på en som håller hyfsat, men då kommer en annan lärare och säger att hon är sjuk.

Den lättnaden som jag kände är svår att beskriva.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0