Känner ni igen den

Det var en gång en mus
och den musen hette Klas,
och han blev alltid bjuden
när det var stort kalas.
Det bästa som han visste
det var att lata sig.
Nu tar nog ingen miste:
Det handlar ju om mig!
Faderullanlej.


Dom andra samlar nötter
och har i sina hus
men jag har inget hus
och är ingen sparsam mus.
Jag går till mina vänner,
dom säger inte nej,
för om jag rätt dom känner
så delar dom med mig.
Faderullanlej.


Dom bjuder mig på middag,
då ropar jag: Hurra!
För jag vill gärna äta,
sjunga och vara glad.
Det är så skönt att leva
när man får roa sig
men arbeta och sträva
det roar inte mig,
faderullanlej.

Det var min favorit när jag var liten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0