Namn är svårt

Skulle åka till en annan del av stan idag, jag har varit på platsen innan men inte åkt dit med buss och speciellt inte när jag skulle byta på ett ställe där jag inte har varit tidigare heller.

Vi kan kalla platsen för Parken för enkelhetens skull. Det var vid Parken som jag skulle byta buss. Problemet är dock att bussen passerade två ställen, båda två börjar på Pa och slutar på en ni ser problemet för min stackars hjärna.

Redan igår kväll börja jag fundera på vilken jag skulle gå av på, så jag kollade upp det och skrev det på en lapp.
Sen kom jag till skolan och börja fundera igen, lappen hade jag glömt hemma så det var bara att gå in och och hacka en dator och kolla.
Sen står jag på hållplatsen och blir återigen lite förvirrad vilken av dem var det nu? Så jag kollar på tidtabellen och ser vilken det är.
Sitter på bussen och ser att namnet kommer upp på displayen hinner tänka att oj vad fort det gick. Trycker på stopp och hoppar upp från sätet. När jag står vid dörrarna börjar jag bli osäker så jag slänger en blick på linjekartan och ser att nej det var ju inte här jag skulle av utan den andra Pa-en. Så då får jag lite elegant glida ner på ett säte igen.

Hur kan man kolla upp det så många gånger och ändå vara på väg att ta fel.

Hur jag sen hitta hållplatsen där buss nummer två gick från det tar vi en annan gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0